کد قالب کانون هنرهای زیبا چیست؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 950
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 950
بازدید ماه : 1178
بازدید کل : 153834
تعداد مطالب : 2266
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1402

هنرهای زیبا چیست؟

هنرهای زیبا ، به شکل سنتی به آن دسته از هنرهایی گفته می شود که جنبه های زیبایی شناسانه آن ها بر جنبه های کاربردیشان غلبه کرده و آن ها را از هنرهای کاربردی متمایز می کند. هنرهای زیبا به لحاظ تاریخی شامل نقاشی ، مجسمه سازی ، معماری ، موسیقی ، شعر ، نمایش و رقص است ولی امروزه شاخه های دیگری مانند سینما ، عکاسی ، هنر مفهومی و چاپ نیز به آن افزوده شده است. هنر زیبا در درجه اول برای مقاصد زیباشناختی خلق شده است و بر اساس زیبایی مورد قضاوت قرار می گیرد. هر چند که این مرزکشی ها و تمایزها در دنیای مدرن کمی بی معنی شده اند. مفهوم هنرهای زیبا در قرن هجدهم ابداع شد. تا پیش از آن و در دوره رنسانس، هنر با جریان عادی زندگی ارتباطی تنگاتنگ و کاربردی داشت و در کنار صنعت ، بیشتر نوعی مهارت به حساب می آمد.

تعریف هنر کاربردی

هنرهای کاربردی
 عکسی از جشنواره هنرهای کاربردی در تاشکند

هنرهای کاربردی، استفاده از طراحی و تزئینات در ابژه های روزمره است تا آنها را از لحاظ بصری زیبا سازند. این اصطلاح اغلب در برابر هنرهای زیبا به کار برده می شود که هدف آن تولید اشیائی است که زیبا و نه لزوما کاربردی  هستند. در بسیاری از مواقع، این دو شکل از هنر اغلب با یکدیگر ترکیب شده و همپوشانی دارند. هنرهایی مانند طراحی صنعتی ، طراحی داخلی ، طراحی مد ، گرافیک و هنرهای تزئینی را در بخش هنرهای کاربردی دسته بندی می کنند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: هنر تجسمی
برچسب‌ها: هنرشناسی